susannaslife

Alla inlägg under augusti 2010

Av Susanna - 31 augusti 2010 19:42

Tjooh :) Det är en fråga som snurrar runt i huvudet, är solarium farligt eller inte? Klart att jag vet att det inte är bra och det är ju inte solen där ute heller men vissa säger att det inte är det och endel att det inte är bra för en men jag menar en intensiv solning, en molnig dag kanske inte skadar? Eftersom det är höst nu och solen inte är lika farlig som på sommaren och den nästan aldrig kikar fram på denna lovely årstid så tycker jag i alla fall att man kan unna sig lite solarium :) Det skadar inte men kommentera era åsikter om det!! Uppskattas :P

Sen så var det en mycket betydelsefull person som frågade vad det var för språk vi ungdomar skriver med på bloggar och jag blev ju först lite chockad och förstod inte vad hon riktigt menade men sen när hon förklarat sig så visade sig att hon inte fattade allt vad vi skrev och inte alla symboler eller förkortningar osv. Då kom den första frågan upp i huvudet på mig: Är hon från stenåldern eller? xD Men hon är allt för skön och är defenitivt inte från stenåldern bara kanske lite ^^

Haha nämen du vet vem du är och här kommer lite symboler och förkortningar: (gäller alla er andra också som kanske inte heller vet) :)

<3 = Ett hjärta

</3 = Brustet hjärta

xD = En skrattande smilies (stavning)

:-* = Pussmun typ ^^

:-@ = Arg smilies

:'( = Ledsen

:-) / :) = Glad

8-) = Intresserad/kär/typ woow 

:-O = Förvånad

kmr = kommer

tbx = tillbaka

brb = be right back (strax tillbaka)

btw = between (stavning)

tp = typ

lr = eller

ngt = något

sry = sorry

sj = själv

iaf= i alla fall

as (snyggt) = jätte (snyggt)

Kommer inte på så mycket mer ;) brukar aldrig själv märka mina förkortningar men fråga gärna om det är nå ni inte förstår bara roligt för mig :D haha..

Sen så anmälde jag mig idag till jägarkursen som börjar i typ oktober. Som jag längtat! :)) Tänkte ta jägarexamen i vintras men det var alltför lite folk för att den skulle kunna börja rulla igång så nu hoppas jag på det bästa. Sen får vi göra jaktprovet i typ december eller senare och då blir det skjutprov till våren.. :) önska mig lycka till!! :P

Sen har jag börjat med godislöfte fram till jul sen får vi se :P Om jag lyckas hålla det så ska jag få nått roligt :) oohyeaah :))

Sen så börjar ju jakten snart (Y) häärligt ;P Längtar såå.. Det är så härligt att kliva upp tidigt på morgonen och gå ut i skogen och bara gå :) Ahh.. :P

Pappa pratade om att köpa Ed Hardy bilklädsel till jaktbilen.. såå snyggt! Tummen upp pappa! :)

Nu ska jag fortsätta kolla på Jersey Shorde <33 ÄLSKA :D

 

 

 

 

                                Take care// Sussih :-* <33

 

 

 

 

 

Av Susanna - 29 augusti 2010 19:11

Tjooh.. Då var det söndag igen och det betyder skola imorgon :) Känner mig faktiskt ganska taggad. Varför? vet jag inte :)) Men helgen var ju ändå alltför kort... As usual ;P

Men idag har jag hunnit med att städa färdigt mitt rum så det är helt dammfritt (aa) ^^ Sen har jag bakat en kladdkaka.. MUMS!! Det är så himla gott att det inte är sant :P Och jag tror faktiskt den blev riktigt lyckad ;) Igår var man på inflyttningsfest och det var riktigt trevligt! Blev taxi hem på natten :P Trodde att jag skulle va jätte trött idag men det var raka motsatsen har hållt igång hela dagen.. Måste väl tvinga mig ut på en promenad med hunden. -.-' Har även kollat runt på nätet.. är på jakt efter riktigt snygga gardiner :)) Och lite annat småttochgott till rummet. Tipsa gärna om en bra sida!! Kan behövas :D

Nu packa..

 

 

                                  Take care// Sussih :-* <33

 

 

 

 

                                

Av Susanna - 28 augusti 2010 17:41

Tjooh.. Ikväll blire fest!! yyeah :) (inflyttningsfest) aa :) Så hinner inte skriva så mycket..


                

                               Take care// Sussih :-* <33

Av Susanna - 27 augusti 2010 21:24

Tjooh! Sitter här hemma hos pappa och kollar på epor. :) fick ett jävla sug att köpa en och nog fan ska jag få en också, hoppas jag ^^ Har kollat på jätte många intressanta men jag får se vad pappa säger. Hoppas kan man ju alltid.. annars får jag väl helt enkelt...??? vara utan? :( Usch bara tanken gör mig ledsen :'( Hojja.. Den stora frågan: Kommer Susanna någonsin få sin epa? :P vette fan xD

Men imorgon hade jag hoppats på happis men det blir väl att stanna hemma och baka? :) Funderade på kladdkaka och kanske jag måste börja sälja jultidningar eller nått för att tjäna in lite pengar :) Det lär ju behövas.. Har ni läsare några ideer så säg de!! För om jag får epan av pappa kommer jag nog inte få så mycket annat på ett tag så jag får livnära mig på mamma.. Meen snart är det ju juul (host*) och sen kanske en månad efter är det min födesedag!! Yieppiii! :D

Nu kolla vidare..

 

 

                             

                              Take care// Sussih :-* <33

Av Susanna - 25 augusti 2010 08:07

God morgon gott folk!! :) Sitter här på skolan och har det trevligt.. Har sovmorgon meen eftersom det är bussen som gäller så är jag redan här :-/ Men vad gör det när man har sällskap av Anna? :) Inte ett skit..

Nåmen iaf så blir det BIO idag.. YEEY!! :D Det här är nog det enda inlägget jag hinner med idag så ni får vänta till imoron. ;) I förra inlägget bjussade jag på massa bilder och jag ska nog fortsätta med bilderna nu som tillhör det förrförra inlägget om konfa och sommaren :P Datan vägrade ladda upp fler bilder än typ fyra så¨ska föröska få in fler idag :)) Imorgon blir det frissa för min del.. spännande! Funderade också på att färga håret brunt? :) Chokladbrunt! Så nice :) Men jag får se.. Men påå fredag blir det nog Happis för min del och göra liite roliga inköp som nya skor, nya springskor och lite annat smått som kankse nya mjukisbyxor? får se ;D Skulle behöva nya vantar också och en mössa när det blir kallt ^^ man vill ju inte bli sjuk inte.. :P Sen funderade jag på att va en sväng på gina tricot och kolla om jag hittar något och köpa som lite ringar :) Har fått ring feber och armbandsfeber :D ganska så illa.. Funderade på att köpa en ny parfym och en ny handväska och gör ett till hål i örat men det får jag nog vänta med ett tag kanske till jul? För nu till hösten har jag INTE tid att springa i affärer för ÄLGJAKTEN börjar ju!! Kan knappt bärga mig :) Det är så myysigt att ¨gå i skogen tidigt på mornarna och naturen är ju i alla möjliga fina färger :) Ska även försöka hinna med jägarexamen på måndag kvällar också.. sucksuck.. :P Men nog tror jag eller jag hoppas att jag grejjar det annars skulle det ju vara alldeles för pinsamt ^.^ hehe.. Sen blir det ju skjutprov till våren och nu måste jag börja övningsskjuta så jag inte kuggar det heller.. :P Sen har jag bara kvar att fixa ?? Körkortet? :D Och nationella proven -.-' hojja.. jag ska inte ens påminna mig själv. Men nu ska jag sätta in en skit fin bild och sen kolla runt liite på nätet ;D

 

 

Skolavslutningen :) Riktigt fina brudar (Y) 


        

 

                                   Take care// Sussih :-* <33

Av Susanna - 24 augusti 2010 18:42

Halojj!! :) Sitter här och funderar på hur man ska tjäna pengar och jag har nog en idé men jag behöver fler!! :/ så bomba mig med ideer.. Det skulle vara uppskattat!! ;P Joo jag kollade igår på: Fångarna på fortet. Deltagarna ska ju upp i tornet och svara på gåtor men det var ju skith svåra jue! Här kommer två som kanske någon är smart nog och listar ut? ;)

1. När du tror på mig så finns jag, När du inte tror på mig så finns jag inte.

2. Vad är härligt att vara men farligt att få i sig?

Nu ni får ni klura på de frågorna där hemma medan ni tittar på mina fina sommarbilder som hänger ihop med det förra inlägget jag skrev. :))

ps. skicka gärna in svaren ni kommer på!! ;P

Det kommer fler bilder senare.. Nu ut och jogga ;)

 

 

 

 

                                   Take care// Sussih :-* <33

 

  

 

  

 Leo mitt söta lilla hjärta <3 Och min lilla kusin :-*

 

  

Tillägnad Leo <3 Ängeln är Leo och hans skyddsängel. Boken är hans ''liv'' som skrivs hela tiden och blir till historia. Leo står för hans namn. Den klumerulen i det högra hörnet högst upp är livets väg. Hjärtat är Leos hjärta och tatueringen på ängeln är en nyckel som han alltid bär med sig. Det gäller att hitta nyckeln, motta den och öppna nya dörrar.. :)

 

  

Kingen med STORT K! ;) <33

 

 

 

 

 


                            

Av Susanna - 23 augusti 2010 21:14

Hehej!! Varför måste sommaren alltid gå så fort? Nyss kändes det som att skolan slutade.. Då man fick sina betyg och hoppa på cykeln och cyklade hem i det fina sommarvädret :) Nu tänkte jag skriva liite om sommaren 2010 <3

Den började för mig redan i maj och det kanske den gör också? Men iaf.. Den 30.5-2010 tog jag konfirmationen och det var en händelserik upplevelse. Vi gick på ''lektioner'' under nästan ett års tid.. Vi började någon gång på hösten och slutade i maj. Under den tiden hann vi vara på två konfa läger och det va jätte myysigt!! Först var vi till Anttinsaari i Torneå och sen till Moinalahti i finska Pello. Sen för att fira min konfirmation ordnade jag, pappa och Merja (pappas tjej) en fest.. Vi bakade och beställde två skit stora smörgåstårtor och två vanliga tårtor men jag höll mig mest till smörgåstårtorna ;) MUMS!! Ett stort plus var ju att man fick träffa sina släktingar och jag fick ju jätte fina smycken,pengar, blommor och massa annat till på köpet. Av mamma fick jag ett jätte fint guld hjärta och av pappa fick jag ett underbart guld kors vart det står ingraverat på baksidan datumet då jag tog konfa och mitt namn <3 Ååh av moster Rosie fick jag ett par guld hjärtan i örhängen och ett guld örhänge med en vit sten i och av moster Ia fick jag min DRÖM parfym som doftar så jäkla gott!! Britney Spears- Midnight fantasy.. <33 Tack alla för presenter men speciellt stort tack till min pappa och Merja för att ni gjorde festen möjlig för mig <3 Det betyder väldigt mycket! Sen så överraskade mamma, moster rosie och morfar mig.. De dök upp i kyrkan! Mamma hade sagt att hon inte skulle komma men där lurade hon mig allt och moffa va så sööt i sin blåa kostym och blåa basker ;))


Men nu till sommaren!! Efter skolavslutningen började sommarjobbet för mig direkt.. Jag jobbade hos en privat person med två kompisar. Vi hann ha mycket roligt men också mycket som inte var så roligt.. Vi fick plantera blommor, måla inomhus och utomhus , bära jordsäckar, fixa i rabatter, vattna och sköta blommor,rensa i förråd, putsa fönster och en massa annat.. :) Funderar på om jag ska jobba där nästa sommar också.. det var ett bra ställe det dära och lön fick man ju! :P

Sen var man ju hemma i typ fyra dagar innan jag for till mormor och morfar <3 Där var jag i ca en vecka och jag fick träffa min lilla nyfödda kusin Leo och moster Maria. Det var roligt och som jag väntat på att få träffa den lille filuren som värmer mig så gott om hjärtat. Jag ritade även en gullig teckning åt honom :) hihi..

Tänkte stanna där ett tag till men pappa ringer mig och frågar om jag vill åka till Norge över helgen och vem tackar nej till ett sånt erbjudande? Inte jag iaf :) Det var riktigt roligt men sjuk blev man ju som vanligt -.-' jag tror den där ön har något emot mig ;)

Med oss hem kom ju glada norskar :) Min låtsas syster med hennes familj.. trevliga prickar de dära :P

Första doppet blev i Lappträsk med Moa Fagerlönn ( besök blogg: www.moaaf.bloggplatsen.se ) i bäcken. Det var inte så kallt i vattnet men sen när man kom upp därifrån.. brrr.. :)

Sen har jag varit på dagstur till Boden när Mariia var där och campade. Jag fick bada med ungarna och ha det gott :) riktigt roligt var det och jag hade gärna stannat över natten men päronet tyckte det var dags att åka hem.. :-/

Vad har jag hunnit med mer i sommar då? Joo jag har ju såklart varit på Ötå marknad och köpt lite saker: två par jenasshorts, ett smycke, en sak som man hänger i taket och... inge mer? :) JOO! sockervadd!! :P


Sen har jag varit till Luleå as usual! <3 Jag var till moster rosie och vi plus mooaf och hennes pappa for till Kalajoki! Yeah det va riktigt roligt där.. Vi badade, kollade killar, hade det trevligt och gick på utflykter och handlade en massa! Vi bodde i en röd liten stuga nrm 65 :) Vi for på tisdag och kom hem på lördag. I början av veckan var det ganska lungt där men på fredag var det fest inne på våran camping.. riktigt roligt och vi fick ju riktigt snygga grannar också.. ;)) Men på lördag var det dags att åka hem och det va typ 30 grader vartm och solen gassade på och vi skulle åka BIL som inte hade nå AC och det var som att sitta i en bastu! Jag svettades och mådde illa så vi stannade i Oulu för att bada i Nallikari <3 Där var vi på hotellet för typ 5-8 år sedan men nog kände man ingen sig.. :) Vill fara dit igen och det ska jag ju om typ tre år då jag har körkort! :P Tillbaka i luleå shoppade jag en massa man jag hann ju såklart dra på mig en förkylning i Kalajoki och lyckades smitta både Moa och moster.. illailla. Först nu har den släppt och det var den 8 augusti jag fick den typ. Men den kunde inte hindra mig och Moa från att gå på LK <33 Sen hann vi inte göra så mycket så drog jag hem.. Där har man sommar varit.. ungefär inte helt men ungefär. :))


Snart ska jag gå och läsa.. cyya

ps. bjussar på några goa sommarbilder i nästa inlägg!






                                   Take care// Sussih :-* <33



Av Susanna - 22 augusti 2010 16:05

Då är man tillbaka i lilla Övertorneå. Hade egentligen inte velat komma hem.. trivs så bra i Lappträsk med det fina folket <33

Igår blekte jag håret på Moa och det blev jätte fint och jag blev jätte nöjd. Tyvärr har jag ingen bild att bjussa på men den kommer längre fram.. När jag hinner haffa en av henne ;) Sen så gjorde vi väl inte så mycket, var ute och grillade på kvällen.. MYSIGT värre :) Och hoppade studsmatta.. as usual :P

Idag sov jag till tio, Mois till tolv och efter det hann vi inte göra så jätte mycket. :)) Jaa justja vi planerade en eventuell resa nästa år :) Först tänkte vi åka till Turkiet men jag tror det blir Grekland. Härliga Grekland, dit har jag alltid vela fara. Men enligt Moa så är ett badland ett måste på hotellet men vi får ju se ;) Hoppas iaf på det :P

Jaa och ursäkta stavfelet på headen den ska fixas under veckan!!

Nu blir det duschen och sen tv? Kankse OTH! <33

Imorgon skola så uppstigning kl. 06.00 Gaah vad jag hatar att åka buss -.-'

 

 

 

 

                            Take care// Sussih :-* <33

Ovido - Quiz & Flashcards