susannaslife

Alla inlägg under september 2011

Av Susanna - 29 september 2011 22:08

Hejhej! :D Det här inlägget är tillägnat världens roligaste Sturre! :) Hon vill att jag ska uppdatera bloggen för att hon ska ha något att göra så här kommer ett inlägg och nu kan du inte klaga! :D


Okej det är då torsdag idag och det betyder att det är fredag imorgon :D Veckorna de flyger förbi, man  hinner inte ens själv med. Imorgon blir det älgjakt ;) Vad annars liksom?

Funderar vad jag ska göra på höslovet. Blir det stokholm eller inte?? Kan som inte bestämma mig för det blev lite ändrade planer. Men det skulle vara as kul att komma sig ner och vara m Ballie och alla mina släktingar :D Men time will tell I guess :)


Idag har man då först varit i skolan och vi slutade vid ett så då drog jag, schästin och päänski hem till mig. Vi fikade och bakade, riktigt myyysigT! :D Sen drog de och vid halv fem åkte jag med päänski till sporthallen för att kolla på deras träningsmatch. Jag satt där med mändie och käppi som satt i seket (stavning :O )


Och nu så ligger jag här i min säng och pratar med folk på skype, skriver min bokredovisning som ska lämnas in imorgon och spelar samtidigt lite sims ^^

Skriver mer imorgon lr på söndag när jag kommer hem från jaktstugan! :) ha en trevlig kväll och helg folkens!




                                       Take care// Sussih <33

Av Susanna - 18 september 2011 13:53

Tjatjena! :)


Söndag idag, vilket innebär att det igår var lördag och imorgon är det måndag och back too school -.-' Slitet.. Nå man har ju iaf sovmorgon till tjugo över tio och man slutar tidigare = inte illa alls! :) Ska ba se om man får någon skjuts till skolan, orkar som inte gå ;)


Sitter nu här eller egentligen ligger jag men iaf så kollar jag runt lite på nätet. Är på jakt efter en ny awesome väska och några nya plagg :) Funderade på att beställa hem en väska från nelly men kan inte bestämma vilken :( Så ni får hjälpa mig! Slänger in bilder så får ni säga vilken som faktiskt är snyggast ;)

Tänkte kanske beställa hem ett par converse också men jag kanske väntar tills jag far till Stockholm :) (om jag far dvs.)

Tänkte också klicka hem lite smycken från H&M :) 

Nu måste jag skrapa ihop grymt mycket pengar så jag kan investera en ny höst garderob ;) Skulle behöva en ny jacka också :( Är grymt sugen på en skinnjacka! Någon som vet vart man kan hitta snygga sådana? Funderade även på att köpa en ny kavaj :) en lite längre modell :D Kanske en tygjacka också? :) hmm..


Nu ska jag fortsätta bakningen, idag ska jag baka ytterligare kladdkakasmuffins och sen blir det även en blåbärskaka till mormor och morfar :)

Pöss!




                                           Take care// Sussih <33


Först väskorna från Nelly: 


 


             


         

                   

Av Susanna - 17 september 2011 17:43

Hehu :) Nu blir det bakning! hehe ;) gott! Sen blir det väl att bjuda tjejerna vet ju hur tokiga de är i allt som ens heter fika :D haha.. Funderar ännu bara vad jag ska baka för nått :/ Börjar med kladdkaksmuffins! :) Tänkte passa på att baka lite till min söta mormor och morfar också :) De blir alltid lika glada när de får fika :P


Funderar också över min tatuering :/ vart ska jag göra den och vad för någon? Vill skriva mitt namn på antingen handleden eller underarmen ;) Ös mig med förslag och tips! ;) tack..




                                        Take care // Sussih <33


   Typ så men annan stil på namnet :P

   Eller så vill jag ha en text på ena skuldran eller nå fint i nacken :) Som typ ängla    vingar ;)

Av Susanna - 17 september 2011 13:18

Hejhej! :D 


Lördag idag.. Vad ska man hitta på ikväll? :) Tänkte iaf nu snart ta och gå in till byn och hämta min cykel och handla samtidigt, hade planer på att börja baka :) Mums! Men det svåra är ju såklart att man inte vet vad man ska baka.. :/ Funderade på kladdkaksmuffins, blåbärskaka, tigerkaka och sen kanske nått annat ;) Få se hur mycket jag hinner och orkar. 


Igår (fredag) var man ju först som vanligt på skolan, sen när jag kom hem städade jag lite och sen fixade jag mig och hoppade upp på cykeln och trampa t Sturre :) Där satt vi först och spelade kort och lyssnade på toppen bra musik och käkade godis :P Var jävligt trött då men jag släpade med mig Sturre till frippes och där var Ida-Ho, Määndie och Päänski :) Plus massa annat folk då också såklart :P Vi satt där tills det stängde och då vi till Finland.. 6 stycken satt i en liten epa, det var trångt kan jag säga men kul! :) Määndie har ju köpt epa och är ju redan star på att köra! :) Vi var t Yt en sväng och sen for vi t grilli och vissa käkade makkaraherkku :) Gött som f*n! :D  Efter det avrundade vi kvällen och jag drog hem.. Just som man somnat vaknar man av att mobilen ringer och då är man ju dum och svarar och måste prata i flera timmar xD haha.. men roligt vare, ska inte klaga! :) haha var ba så kul, jag fick inte sova men personen i andra luren somnade ju typ tillslut.. voivoi :) 


Så nu ska jag slänga in lite kläder i tvättmaskinen och sen börja traska! :) Ha en bra dag folkens!




                                      Take care// Sussih <33



Söt Käppi <3


   

Av Susanna - 13 september 2011 23:38

Halloj! Va ett tag sedan jag blogga igen.. Is inte ens säga att jag ska försöka blogga mer, blir ändå inte av ;) Men tänkte slänga in ett snabbt inlägg i brist på annat att göra :)

Imorse när jag vakna märkte jag att jag blivit sjuk igen -.- dagen har gått skit segt ;O kanske beror det på att man bara sovit ca 4 timmar förra natten? Hooh nu måste man skärpa sig och gå i säng tidigare för annars blir det ju inget av skolan. Man har ju ingen som helst ork att göra någonting överhuvudtaget :/ 

Så när man kämpat sig genom dagen så sov man ju i tre timmar när man kom hem :P skönt vare! Hade tänkt fortsätta sova men kom på att det var idol på tv så tvingade mig själv upp :) 

I höst/ vinter blir det ev. en resa ner till Stockholm :P Dock kommer jag att mest troligt resa ensam och det skrämmer mig :S Men jag överlever nog! ;) Om inte så vet ni iaf vad det beror på ;) Nämen tänkte flyga för det går snabbast och det kostar minst ;) Hoppas jag hittar någon som ska ner just då, inte speciellt kul att resa helt ensam :( Sen blir det mest troligt en tur till Gotland också :) Aika nice! ;) Har alltid vela fara dit och tänk er, nu kan jag fara dit! <33 :D Kommer att bli awesome! Måste hinna få en massa pengar så jag kan shoppa också, det kan jag ju inte missa :)

Nä nu ska jag ta och krypa ner i sängen och dejta kudden :) Måste orka upp imorgon ;) God natt alla!!




       



                                      Take care// Sussih <33





  ''I'd come for you, no one but you. Yes I'd come for you, but only if you told me to''

Av Susanna - 8 september 2011 15:32

Halloj! Oj shieet var as länge sen jag bloggade.. :O men ska föröska bättra mig.. man har ju liksom inte alltid tid ;) eller ork för den delen heller :P


Jaa det har hänt en massa på senaste tid och is inte ens ta upp allt nu. Träffade idag en underbar människa jag inte sett på länge, du vet vem du är ;) Inga namn behöver nämnas! Hoppas vi träffas snart igen och kanske kan umgås liite längre? ;) Sågs i typ tio minuter ^^

Men iaf.. idag var det sista dagen för denna vecka, imorgon blire begravning, mindre kul :// 

Nu blir det käk och sen stugan! Ska hjälpa muppen att fixa i nån gammal bil :P

Joo förresten igår fick vi våra macs! ;) inte illa.. men det kunde ha vart bättre! :/ inte för att klaga men trodde vi skulle få macbook pro inte macbook.. Aja bättre än ingenting iaf ;)

Nu ska jag dra men slänger in ett inlägg senare om jag hinner och orkar ;)





                                         Take care// Sussih <33


Helt wunderbar låt <33


 

 

   Ballie <33

Ovido - Quiz & Flashcards