susannaslife

Alla inlägg under juni 2011

Av Susanna - 18 juni 2011 18:22

Sådärja då var chokladtårtan färdig, hoppas den blev god! :) Man måste väl ta sig en smakbit lite senare ;)

Nu blir det att slå en pling till Hannah och sen till Markus :) Ikväll bloir det att fara till Finland och hämta nå uppstoppat djur som min farbror ska ha :P




                                       Take care// Sussih <33

Av Susanna - 18 juni 2011 15:04

Halloj! Bloggandet har halkat efter lite nu på sista tiden och det beror nog på sommarjobbet. Första veckan är avklarad och vi har hunnit jobba in lite så att man slipper jobba så jätte många dagar sista veckan då vi också får hem valpen :) Längtar så grymt mycket och det känns som om tiden kryper fram och inte springer som den borde göra :P Dagarna går också så otroligt sakta om vi inte har något roligt att göra :) Som igår gick det fort för vi var ute på holmen och sådde och vi hade mycket att prata och skratta åt :D Jobbet börjar åtta på morgonen ( -.- ) och slutar fyra men vi brukar jobba över nästan varje dag. Enda skillnaden med sommarjobb och skola är att man slipper plugg och att man kan stiga upp senare när man har sommarjobb för man slipper sminka och fixa sig. Det är bara att hoppa upp på morgonen och vara glad och pigg och speciellt positivt men det är inte så det känns varje morgon. Men man får ta en dag i tagit och göra det bästa av situationen.. eller? ;) Annars kan det ju gå åt helvette men det kan det nog annars också :)

Nä nu ska jag fortsätta städa och baka. Håller på att baka en tårta, får se hur den blir :) Hoppas ju såklart på det bästa (a) ;P Sen måste jag slänga in kläderna i tvättmaskinen och dammsuga där uppe. För igår så hade våran lilla rackare dragit ut i Haapakylä med Kasper grannens hund. Arre var ju såklart helt lerig och geggig när han kom hem så det var bara att slänga in han i duschen. Alla som har hund vet ju att de blir hel tokiga efteråt så han har hunnit springa runt här i huset innan jag fick tag på han och förde han upp. Där fortsatte han att dampa och nu är det  en massa hund hår överallt -.- Var tvugen att föna han ute med hårfönen och kamma han samtidigt och ni skulle ha sett hur MYCKET hår som han släppte :O Var helt chockad.. som tur var så var jag smartare än Markus. Förra gången Arre tvättades fönade muppen hunden i mitt rum så det var ett tjockt lager av hår överallt, på hyllor, bord, teven och i sängen och det var bara för han att börja städa ;) hehe..

Ska slänga in en bild på pojken sen så får ni se hur fin han blev :)




                                             Take care// Sussih <33

Av Susanna - 9 juni 2011 19:51

Tjenatjena! :) Weeeho säger jag bara! Det är torsdag idag och det betyder att det imorgon är fredag, skolavslutning och muck! :D Awesome!! Kan inte ens beskriva hur glad jag är ;)

Ja men nu drar jag veckan lite kortfattat har som inte blivit av att blogga..

På tisdag varv klassen på skolan för att spela brännboll en sista gång innan vi skiljs åt, trevligt att umgås men det var inte så roligt att spela :P vet inte varför men.. Iaf sen på onsdag sprayade vi skolgården ;) Gjorde den lite finare alltså, blev really nice :) Ska slänga in lite bilder sen, har bara på mobilen :)

Senj idag har vi varit till skolan en sväng och lämnat in skåpnyckeln, sen blev det kyrkan för att träna på låten och sen fick vi göra vad vi ville :D Vi for till campingen och bada och sen drog vi t Labonté och de käkade, skolan bjöd :P jag var däremot tvungen att pallra mig till frissan, klippte sidecut! :) Jag blev riktigt nöjd ;) Och sen for vi till skolan igen och sen blev det bad ända till fyra då man drog hem :) Händelserik dag= me like! Imorgon kmr det bli ännu roligare ;) Men nu ska jag hitta på ngt..




                                           Take care// Sussih <33

Av Susanna - 5 juni 2011 22:38

Halloj! :) Söndag kväll och det känns inte alls som söndag.. När man är ledig så blandar jag alltid ihop dagarna :) Kanske är därför att man inte behöver fara till skolan osv.. som i torsdags kändes det som om det var fredag :)

Igår hände det inte så värst mycket, grannarna var hit och drack öl och surrade :) Trevligt! Blev att man satt uppe ganska länge :) Idag har man sett på några filmer, söndagsmys, u know ;) Sen grillade pappa as god mat, det var nå kotlettler som var så himmelskt goda :D Mumma! Till det åt vi potatissallad.. sommar mat ;) Pappa menade att jag inte kommer att ha tråkigt en enda dag på sommarlovet och jag kan nog bara hålla med.. Måste måla fönstrena till grillstugan och det var visst jag som skulle göra det, great! (NOT) Sen ska man träna upp valpen, men det kommer att bli skojj! ;) Hoppas man skjuter många älgar till han.. Vi ska dra blod och köttspår i skogen, he kommer bli bra :D Sen ska vi träna den att gå efter skadeskjuten älg, håll tummarna för att vi lyckas! :) Ska bli intressant att se ;)

Säkert redan nästa helg ska jag fara till Finland och skjuta lerduvor på en special bana vart lerduvorna skjuts upp från olika håll och det var visst en av Finlands bästa skyttar som ska visa rätt skjutteknik åt mig :) Inte illa!

Nu har jag bara skjutproven kvar av jägarexamen så det är bäst att börja träna :D


Nä nu ska jag se lite på tv och ta det allmänt lugnt så man orkar fara till haparanda imorgon (om det blir, inte säkert) :)



                                             

                                           Take care// Sussih <33


       Den mörka valpen är vår :) Remu <33

Av Susanna - 3 juni 2011 22:16

Go kväll!! :D Fredag idag och jag känner mig sliten.. Blev inte mycket sömn inatt :/ Men lika glad är jag för det bara att det lär bli en lugn hemma kväll för mig :) Tjejerna frågade mig till frippes men jag bjöd de hit, få se om de dyker upp ;D Markus däremot drog nyss till campingen och as snyggt hår hade han, man kan ju undra vem som fixade det ;) JAG! :) Dock är man så ovan att se han när han bytt frilla, även han var tvugen att hålla med om att det var snyggt fast han menade att han måste vänja sig? Vid vad säger jag bara! ;)

Idag har man som vanligt då vaknat vid tio tiden och då drog jag ut och jobbade ute i trädgården med familjen :) Merja och Macke planterade blommor och pappa satte potatisarna i landet medans lilla jag tvättade, städade hundens bur och städade grillstugan :)

Kom precis in, hart varit ute och umgåtts med Macke i grillstugan. Vi spelade kort och han drack öl och sen grillade vi korv, Mumma! :D Pappa han har dragit till Suomi för att hjälpa nån kompis och måla huset :P Få se när han är tillbaka? Och idag hade jag och min kära pappa en liten eller ganska stor diskussion om pengar och vem som ska köpa data till mig eftersom jag inte just nu har någon ^^ Måste låna muppens.. och jag vill ha en E.G.E.N :) Pappa menade att jag skulle betala för den och jagh menade att han skulle så.. jag tror det blir att vi delar på kostnaden :P hehe.. billigare för båda :) Bara det att jag inte tjärnar några egna pengar medans min far gör det men jag får ju månadspeng så.. :P Han sa iaf att jag skulle kolla på datorer och sen skulle vi visst beställa en? :D Happy! Tänkte samtidigt beställa en ipod touch i samma veva.. Lika? Jopp! :D

Så nu ska jag kolla runt lite på nätet och se om jag hittar någon som faller mig i smaken :) Ta det lugnt ikväll alla ni som tänker dra ut! :) En lugn hemmakväll till oss som är slitna :)







                                           Take care// Sussih <33




   Ipod 4 ;)


 

Macbook


 

Eller kanske en ipad? hmm varför inte :D

Av Susanna - 2 juni 2011 19:22

Go kväll! ;) Skit väder ute säger jag bara, det har nyss slutat att regna. Blir så jäkla less på det ständiga regnandet. Nu vill jag ha sommar och sol! :)

Man iaf idag har jag vaknat redan vid tio tiden, ack så skönt det var att sova ut för engångsskull. Hoppade direkt in i duschen.. sen blev det att fixa sig och sen lunch :P Trodde inte att pappa var hemma, men det var tydligen en röd dag så han var ledig från jobbet så vi har varit till min farbror och hälsat på våran hund som har vuxit så enormt mycket!! Blev helt chockad när jag såg han :O Vill ju att han föralltid ska vara liiten och söt ;) (slänger in en bild och fler kommer sen, tog med kameran också) Sen har jag städat mitt rum lite och klippt gräsmattan ;)

Nu blir det att gå ut och spela kort med Markus :) Trevlig kväll!!





                                         Take care// Sussih <33


     Min sötnos <33

Av Susanna - 2 juni 2011 12:27

Tjena! :) Torsdag idag och man är LEDIG! :) Fy tusan vad härligt det var att sova ut på morgonen, behövdes verkligen. Känner mig glad idag förutom att jag brände pannan med platttången nyss och det svider som f*n.. Jaja.. är man smart så är man ;)

Igår var man med Ida och sen kom Mändiie och Bengt också :P Jag och Ida var duktigta, vi cyklade! ;D Sen har jag varit och hälsat på Idas pälsboll Ludde som juckar hela tiden -.-' ;) haha.. söt hund! Vi var ner på campingen med han och han älskade det! Han lekte även i vattnet, Ida försöker få han att inte vara rädd för vatten och nä det är han inte. Men sen var han mindre söt när han skakade på nån äcklig grästuva så det flög en avhuggen mask i håret på mig.. Hujjä det var äckligt, trodde jag skulle spy   

Men nu ska jag börja städa lite granna och ladda ner någon bra film, mys ikv dåe :) See ya all! Ha en bra dag allesammans! :P




                                            Take care// Sussih <33

Av Susanna - 1 juni 2011 16:34

Tjooh! :) Nu är det en veckasledighet.. AWESOME! :D sen nästa torsdag har vi skola men dock ingen vanlig skola utan det är samling åtta och sen städning av skåpen och sen bär det av mot kyrkan för att träna inför avslutningen som är på fredag ;) Som avslutning blir det lunch med klassen på La Bonté. Love it! :) Sista gemensamma grejen vi har tsm, kommer verkligen att bli kul :P Känns helt jävla konstigt att vi kommer att splittras, det känns som om hela nian alltid kommer att hänga ihop men det är tydligen inte så... Det går som inte in i huvudet att det inte kommer att vara som vanligt, som alltid annars att vi alla kommer att tsm börja på gymnasiet som vi gjort de senaste nio åren.. :) Jag har ju bara hängt med i 6 år och det finns vissa andra som också bara har varit m klassen i 6 år men på den tiden hinner man lära känna sina klasskompisar så jäkla bra och man vet en hel del trotsallt om varandra. Men nu kommer endel att flytta någon annanstans och börja på skola på någon helt annan plats. Själv stannar man ju i byn och slänger återigen bort tre år till ingenting men sen efter det måste man ju fan ta sig bort härifrån. I helvette heller att jag tänker bo här hela livet. När jag får mitt körkort och gått ut gymnasiet säger jag bara so long och trycker gasen i botten och drar någon helt annastans.. :) Låter bra det.. :D


Har ett jävla stort problem just nu.. Snart ska man klippa sig och jag står inför ett mega stort val. Sidecut eller inte?! Vad tycker ni? Har så svårt att bestämma mig.. Nästan alla tycker att jag ska skaffa det medans endel säger att jag inte ska göra det och nu står jag och velar mellan två saker.. :P Jag vill ha! Men törs jag klippa det?? That's the question.. :)


Nä nu blir det käk och sen får man se vad kvällen har att bjuda på, hoppas något bra iaf :) Man är ju trotsallt ledig.. Ha en trevligt onsdagskväll allesammans!!


 


                                          Take care// Sussih <33



Ovido - Quiz & Flashcards