susannaslife

Alla inlägg under oktober 2011

Av Susanna - 18 oktober 2011 10:22

Tjoohej!


Sitter här i skolan och väntar på att nästa lektion ska börja :P Var nyss till käftis och tro det eller ej men jag hade INGA hål! :D Dock har jag aldrig haft ett, eller joo ett litet när jag typ gick i tvåan :P Alltså som 8-åring! Fick en ny tid dit för putsning och florbehandling, de skulle ännu lacka mina tänder :S usch!


Ihelg var det höstens sista älgjakt :( a big NO NO! Men nu börjar rävjakten då :D f1 nice! Pappa hann iallafall skjuta en älg denna höst, en fyrtaggad tjur. Hunden hade fyra älgar allt som allt på ståndskallet.. Två tjurar, en ko med en kalv :) Pappa sköt bort den största älgen, hejja papi! :D

Så kom hem på lördagen då från jakstugan. Var till Hannah en sväng på kvällen när hon FÖRENGÅNGSSKULL var här och jag hann även med kanske en kvart på frippes :P

Sen söndagen blev en sova dag ;)

Igår försov jag mig.. Skulle med sturre och orientera menmen den dumma väckarklockan ringde aldrig :( Så hon satt och vänta på mig i skolan medan jag sussade på hemma :O Vaknade tio i tio och märkligt nog fick jag en såndär kick och hann till skolan på en halvtimme :D Markus skjutsade mig till skolan, snällt jääääääätte snällt! :) Sturre var lite små gorrig men det gick bra ändå.. Hade en lektion den dagen, matte och sen slutade jag så drog med Even till haparanda. Var och shoppade på IKEA en massa fina saker till mitt rum ;) Awesome! Så började möblera och städa åtta på kvällen och avslutade med en bastu elva :D


Nu ska jag på lektion! Herråp!





                                                 Take care// Sussih <33


Av Susanna - 13 oktober 2011 16:47

Hejhej! :)


Har skaffat mig en ny header som ni alla ser :P Blev inte helt nöjd men, men.. den får duga!

Idag är det torsdag och ihelgen blir det jaktstugan! :) Awesome!

I veckan har det väl inte hänt så mycket, inte vad jag vet iaf. Joo idag skulle vi ha väntat besök från Norge men de kunde inte komma pga att minstingen fått ont i magen :( Hrm.. ajja de kommer väl sen när de kan :)

Men nu ska jag upp och packa min väska och käka upp resten av min ben and jerry's! :)






                                               Take care// Sussih <33



Av Susanna - 5 oktober 2011 17:40

Hejhej! :)


Onsdag idag (redan? :O ) tiden bara rinner iväg, det är helt sjukt! Sitter nu iaf här i köket och lyssnar på musik från thevoice och ska plugga lite juridik, har prov på fredag så :)

Dagen idag har gått skit snabbt i skolan, vi var t folkan och tittade på en film från andra världskriget i Finland. Den var riktigt bra! Skriver om den längre ner.

Sen for vi till skolan och disskuterade den lite och sen var det lunch. Efter tacos väntade orientering och efter det naturkunskap :D chill!

Hoppas morgondagen blir lika bra ;)


Igår sköt pappa en fyra taggare till våran hunds ståndskall. Hunden hade tydligen skällt på en ko med kalv och två tjurar, då hade pappa skjutit den största för den kom fram först :D En fyra taggares horn är ju inga speciella så pappa gav bort de men jag som ville måla de svarta och ha de som krokar i mitt rum :( Men papi lovade att ta tillbaka ena :D happy! Älskar horn ;)


Men nu ska jag ta och göra bort lite läxor...




                                          Take care// Sussih <33


Filmen '' Den bästa av mödrar''


 


  Det var fan en av de bästa filmer jag sett. Tycker den är intressant kanske för att jag har en farfar och hans tvilling som varit med i kriget. Tyvärr så dog farfars tvilling och man kan hitta hans grav i Ylitornio vart alla andra soldater som stupat under kriget ligger begravda. Han var bara 24, tänk er.. han hade familj och allt. Tur att farfar klarade sig men han var ju inte den han var förut efter kriget. Han hade svåra problem med att bearbeta kriget och dess grymheter. R.I.P <3

Av Susanna - 4 oktober 2011 08:48

Hejhej :)


Har inte haft tid att blogga, alltså en helt vanlig ursäkt :) Men tänkte slänga in ett snabbt inlägg nu.


Igår var man till Happis. Egentligen hade jag inte planerat att fara dit men när vi satt på GÄG så frågade Ballie om vi ville fara och då stack jag, päänski och käppi dit för lite shopping :D Jag köpte ett pannband (venne vad det heter), en parfym, tre ringar, en börsväska typ ;) och jaa.. tror inte det avr något annat :) Sen fikade och åt vi på ikea, mums! Själv åt jag köttbullar m mos och till efterrätt jordgubbscheescake. Mumma!

När vi kom hem kring sex så var vi och köpte lite godis och glass och satt sedan i sporthallen till halv nio då vi gick ner till isladan och kollade på en träning och sen drog vi hem :)

Hahahahahaha Päänski berättade världens bästa sak som jag skrattade åt i timmar xD

Men nu ska jag ta och kanske jobba liite? Har ju som lektion trotsallt! :)





                                        Take care// Sussih <33


 


 

Börsväska från Gina, 99:-


 

Svart korsring, dock inte denna på bilden, tog den från google ^^

Ville ha en i silver men det fanns inte i rätt storlek :(


 

Parfymen :) ca 300:- på KICK'S.



Ovido - Quiz & Flashcards