susannaslife

Alla inlägg under december 2011

Av Susanna - 19 december 2011 12:06

Tjohej!


Härliga måndag och man är ledig som vanligt! Det är inte helt fel emd en tre dagar lång helg :D Inte illa alls känner jag :) Behövligt med sovmorgon också men fick som inte sova, älsklingen ringde mig två gånger och Ballie två gånger plus att jag fick en massa sms HELA tiden! Gaaah vad man kan bli irri ibland :P

Men pallrade mig upp vid tio tiden för pallade inte sova längre och tyd vid halv elva kommer Määndie, Keppi och Ballie hit då och umgås och äter :) Trevligt att få träffa de fast man inte har skola! :)

Sen var hjärtat hit en sväng också, glömde min handväska i hans bil så han kom med den, sen var även moster hit en sväng, hon var på en jobbintervju åt kommunen :) Vi får hålla tummarna att hon får jobbet! ;) Och nu så har alla dragit och då är det åter jag och hundarna här hemma :)

Nu ska jag börja plugga, har juridik prov imorgon och sen ska jag göra en muntlig bokredovisning i engelska, hoppas det går bra! ;) Men har som inga krafter kvar såhär just innan jul, men det är bara att göra sitt bästa och hoppas och be! :)


Slänger in en snabb sammanfattning om helgens händelser senare ikväll! Pusshey.. <3

<3

Av Susanna - 15 december 2011 13:40

BORTSPRUNGEN!


Nu är det så att våran hund Arre är på rymmen sen kl. 07 och vi vill jätte gärna hitta honom igen. Vi har sökt efter honom med ljus och lykta men utan resultat. Om någon i trakterna kring Övertorneå ser honom ring 076- 8062690!

Det är en beige tibetanskspaniel, ta gärna fast honom också, han bits inte.




 

Av Susanna - 9 december 2011 14:29

Tjohej!


FREDAG IDAG! <3 Sitter ännu här i skolan och väntar på bussen, helt ensam! :( Alla har dragit :'( snyft! Ajja lär inte vara ensam länge till ;) När man kommer hem blir det att packa och sen kommer mitt <3 och sen får man se vad som händer :) Tjejerna ville umgås och det var ett tag sedan sist.. men har haft fullt upp, det är en dålig ursäkt jag vet men ändå ;)


Idag fick man iaf träffa Emilia igen! :) Såg henne sist på höstlovet, ganska kul att träffa folk som flyttat.. Man sakanr de ändå på ett sätt fast man själv inte märker det, men när de är här känns det som förut då man gick på högstadiet och alla var tillsammans! :) Saknar de tiderna på ett sätt men ändå inte på ett annat... :P Det är lite komplicerat!

Men iallafall! :)


Men en sak vet jag helt säkert om vad vi ska göra ihelg.. JAGA! :D



                                                  
                          Take care// Sussih <33

Av Susanna - 7 december 2011 09:14

God morgon!


Onsdag morgon och man kände att man verkligen inte ville stiga upp ur den varma mysiga sängen och speciellt inte när hjärtat låg bredvid :( Men han var också tvungen att dra sig upp, jobbet kallade. Själv har man ju tur att man börjar först åtta, han börja redan sju.. :O usch va jobbigt!

Igår så kom Markus då kring fyra halv fem tiden. Vi spelade lite wordfeud och sen lagade jag och han mat :D Köttbullar, pasta och gräddsås.. Mmmmums vad gott! Sen for vi och kollade vart han skulle jobba och sladda och cruisa runt på byn ett tag. Jag var in på ica och köpte en daimkaka, fy tusan avd gott det var :D Sen städa jag lite hemma och vi vörmde bastun och basta och sen slog vi på en film och somna :) Mys! Önska det vore så varje kväll..


Och igår på skolan fick jag veta att jag fått A- på matteprovet :D fatta, A-!!!!!! Förstår ni hur glad jag blev? ;)


Nä nu börjar företagsekonomi, see ya!


                                                  
              Take care// Sussih <33


 

Av Susanna - 5 december 2011 08:39


God morgon!


Jahapp, då var det måndag morgon och sitter här i skolan med Ballie och spelar wordfeud.. ;) Hon leder ännu, med 19 poäng -.- Första gången jag spelar och det känns som om det går bra för mig, någorlunda iallafall :D


Helgen spenderades som planerat med Markus i Luleå :) Det var riktigt trevligt och mysigt! ;) Men helgen började inte så bra :( Vi åkte med Peter ner till Luleå kring fem-sex tiden på fredagen då.. När vi kommer till Luleå blir det först tjorv när vi ska till Gammelstad för Peter kör fel, fast jag sa vart vi skulle ;) Men sen när vi är där så måste vi vänta minst en halvtimme på en tjej som skulle med, inte nog med det så går hjullagret när vi är på väg in till stan, men jag och Markus har tur för det kommer en stadsbuss så vi hoppar på den. Då kan jag säga att jag var L.E.S.S och jävligt förbannad, moster vänta inne i stan med maten färdig och allt och sen strular allt bara till sig! Tyckte faktiskt synd om Peter och hans tjej när vi bara lämnade de men jag var så förbannad och less att jag bara skulle gjort de ännu mer arga med mitt gnäll ;)

Men iaf, inne i stan åt vi tacos och satt och surrade ett tag, sen for vi på max och träffa Moa och sen bra det av till Sunderbyn. Moster nmr 2 var ute på stan på kvällen så vi var med hennes man.

På lördagen sov vi till elva och vid två tiden var vi inne i stan, då fick jag träffa Emil och Moa plus att jag såg Määndie också! Vi köpte lite nya kläder till nosi:

  • Mjukisbyxor
  • 2 t-shirts
  • En tröja
  • Ett bälte
  • Kalsonger

Sen så vid fem tiden tog vi bussen till moster i Sunderbyn och käkade. Sen sminkade hon mig och vid åtta drog vi in till stan, istället för att åka buss så fick vi åka taxi för att bussen fått punka plus att vi fick åka gratis! :D Love those days! ;)

Det blev att glida ett ynka tag med Peter i stan och sen skulle han till Boden så var vi en snabbis med Määndie, Emil, Moa och Jonas! :) Trevligt värre, men Määndie var sur på mig för att jag inte kom till Ormberget :( buhu! Förlåt! <33 Men vi visste inte vilken buss vi skulle ta och ingenting, har aldrig ens varit på det stället.. Men efter stan tog vi nattbussen till Sunderbyn och vi la oss direkt, fy vad trött jag var :O

Och på söndagen vakna vi elva men steg upp först kring tolv tiden.. Vi tog det lugnt och åt frukost och såg på den mysiga julkalendern och massa andra program som han ville se ;) Sen vid tre for vi med moster till Storheden och hjärtat var på jula och vi for till Stadium och Parelle.

Halv fem gick bussen och det var hur mysigt som helst, lyssnade musik och bara myste :D Vi hoppa av i Kalix och åkte hem till hjärtat i Happis och gjorde matlådor åt han och sen for de till Pajala och jag hem :'( Buhu!

Men de pratade om att komma hit i veckan så man får hoppas :D


Nu ska jag skriva min önskelista, alltså vad jag vill ha i julklapp, och sen ska jag spela lite mer wordfeud och plugga till nk provet imorgon! Salong! ;D


Min önskelista: (står i ingen speciell ordning, och skriver mer när jag kommer på!)

  • Äkta Uggs
  • Örhängen
  • Pengar
  • Presentkort
  • En ny tv
  • Hemmabiosystem
  • Kamera/ Systemkamera
  • Parfym

Hmm.. vad mer önskar man sig? ;)


             


 

Av Susanna - 1 december 2011 09:15

God morgon!


Torsdag idag, och första december! Men månaden kom med en besvikelse, ingen snö! :( Jag vägrar att acceptera att det kan hända att vi har en svart jul! Jag vill ha snö och MYCKET snö så man kan köra skoter, åka slalom och allt sånt mysigt! :') Buhu.. man blir ju nästan ledsen i ögat av att tänka på att det är första julen i mitt liv som det kanske kommer vara en svart jul :'( Dra mig baklänges!!


Men nu ska jag inte deppa över julen, hjärtat har fått praktik i Ötå och det betyder att vi träffas betydligt mycket oftare och att han kanske kommer bo hos mig på veckorna :D awesome! Och vad som också är awesome är att vi styr stegen mot Luleå! ;) Fredagen kommer spenderas i stan hos moster 1! :) Sen på kvällen far vi till Sunderbyn till moster 2 :) Lördag morgon blir det shopping och sen middag hos moster 2, efter det blir det väl min gumma Moa, hon fyller nämligen år ihelg! :D (tror jag ^^) Sen på söndag blir det att ta det lugnt hos moster 2 och kanske hälsa på mina kusiner? ;)


Nä nu börjar vi juridiken! :) pusshej!

Ovido - Quiz & Flashcards