susannaslife

Alla inlägg under augusti 2011

Av Susanna - 28 augusti 2011 15:21

Tjohej!

orkade inte blogga igår och inte i förrgår heller för den delen.. Lat? Somfan! Men jag kallar mig själv inte lat, snarare bekväm ;)


På fredag var man ute på byn! Först drog jag hem till Sturre och vi köpte godis och sen satt vi och spelade kort och lyssnade på musik! :) Lovely! Sen ringde Amanda oss till frippes så vi drog dit. Där spenderades resten av kvällen och sen drog vi och cruisade moppe :) Hade en nära-döden-upplevelse ;) Tyyp.. kind of ;) haha! Anna är verkligen KUNG på att köra :P (http://toolanen.blogg.se/) Men iaf vi drog till ok och de käkade korv och hamburgare och sen for vi till campingen för det var nå fest där.. Dety var vakter och allt :s haha!! Bad for us :) Men vi var där ett tag coh det var bra stämning och hyffsat med folk och bra musik :) Sen var vi nere på stranden ett bra tag.. :)


Lördag då :) Först var jag m papi till grannlandet och jag var ensam en tur med valpen i skogen. var tvungen sätta på han pejlaren ifall han skulle spriga iväg så att jag hittar han igen xD haha.. det var lite batteri på våran Garmin Astro för pappa glömde köpa nya batterier när han var och handla (det var egentligen därför han for och handla men tror ni han kom ihåg att köpa?) xD smart.se!

Men inte for valpen någonstans så vi traskade på, inga älgar såg vi för den delen heller, eller inget annat djur :P Tur var ju det, hade ingen bössa m mig ;) Älgar och andra djur brukar ha en konstig dragning till mig då jag är i skogen ;)

pappa och hans kompisar skruvade några timmar i jaktbilen och de ska börja svetsa den och fixa rost och all skit och sen ska den visst lackas om? :P Kommer bli nice! :)

Sen när vi kom hem på kvällen grillade vi korv här hemma och pappa såg en svin stor uggla (tydligen?) men inte såg då jag någon -.- sen vid typ elva kom Anna och hämtade mig! :D det var grymt snällt och jag älskar när folk är snälla. man förväntar sig inte ens något sådant av en kompis och sen när de spontant gör det blir man ju hur jäkla glad som helst :P Har på senare tid börjat fundera på hur mycket fint folk man har omkring sig.. Love ya all! Och de bästa vet vilka ni är :D haha.. Vi var ute på byn och paratde med folk och jag fick träffa min gumma Hannah <3 As kuligt! :) Sen har det hänt en massa som inte är kul som bla. att en person börjat dampa osv osv osv.. tar det lite senare :P

Nä nu ska jag gå och städa.. :) Är nämligen min städdag idag! ;)




                                       Take care// Sussih <3


Bästaste Amanda visade mig denna sång. Den är otroligt fin! :) (http://annaamandaangelicalarsson.blogg.se/)


 

Bäst för dig att låta bli!


Av Susanna - 24 augusti 2011 19:13

Tjoohääj! :)

Då var första dagen på gäg avklarad och det ser positivt ut. Tror jag kommer gilla det! Imorgon kör vi igång med lektioner osv så får se hur det går, fattade dock inte hur schemat är men men.. man får väl ta och följa strömmen, antar jag ^^

Efter skolan var jag och Sturre till beauty gallerian och gjorde ett till hål i örat på mig.. vänster öra :) Stana det gjorde ganska ont ändå, hade inte tänkt mig att det skulle göra såå ont men det är bara tt bita ihop! ;)

Sen var jag ännu tvungen att gå hem och jag svettades som en gris, misstänker nämligen jag har feber.. Har sovit ett par timmar nu men det är fortfarande inte bra. Känner mig rätt krasslig, lite ont i halsen, huvudetsen håller jag på att bli förkyld och sen ännu febern -.- pappa menade att jag är allergisk mot skolan.. kan vara? ;) hehe!

Nä nu ska jag se om någon i huset vill se på en film så blir det mys framför teven och sen sängen som gäller för mig. Hoppas jag mår bättre imorgon! :) Pözz!





                                         Take care// Sussih <33


  

Av Susanna - 23 augusti 2011 10:23

God morgon! :)

Här sitter jag insvept i filtar och avnjuter sommarlovets sista dag. Tänka sig hur fort tiden har gått och hur mycket sommarlovet har gett. Man har träffat en massa nya kompisar och en har man träffat massa annat folk som man har saknat! Kort och enkelt sammanfattat har denna sommar varit den bästa på länge och den har givit mycket! Fett Generös! ;) Man får nu  bara hoppas att 2011 fortsätter lika bra och att 2012 blir ännu bättre!

Känner mig otroligt positiv och taggad inför den kommande terminen i skolan men man får se hur länge den håller i sig. Imorgon börjar jag på eknomi och en känsla säger mig att det kommer bli awesome. Jag har bra folk runt omkring mig och det känns tryggt! Det enda som inte är så positivt är att man måste stiga upp så tidigt men jag tror att det kommer att bli bra när man kommer in i dygnsrytmen igen. Imorse vaknade jag faktiskt kvart i åtta och det var kämpigt men tänkte att det är bäst att stiga upp tidigt så man är så pass trött att man somnar tidigt! ;) Har stora förväntningar på att (om ryktet som jag har hört stämmer) vi kommer att få DUNDER WUNDERBARA MACBOOKS! Boojaa och weeho! ;) Vi får hålla tummarna!

Eftersom det är sista dagen jag är hemma så tänkte jag nu dra på mig träningskläderna och ge mig ut på äventyr m hunden och vandra i skogen lite så han också vänjer sig :) Sen blir det att städa lite grann och bakning står också på schemat så man får ju se hur långt man hinner ;) Sen måste jag duscha också.. Om det inte blir att jhag far någonstans idag duschar jag först imorgon på morgonen :)

Nu ska jag kicka igång dagen.. ha en bra dag peepz! För det ska jag!





                                      Take care// Sussih <33


 

Vad säger mig att vi kommer att få vita? :O I want a black one!! Eller?! :)


 




Av Susanna - 22 augusti 2011 14:51

Tjooh! :) Måndag idag då.. Gårdagen spenderades m pappa ute på gården. Vi gjorde klart hundgårdarna vi påbörjat och sen slängde vi in ved i källaren osv.. Lite tråk göra :P I lördags var vi och beställde fototapet till mitt rum så till helgen ska det börjas tapetseras och målas. Ser verkligen fram emot det! :) Vill ha ett nytt och fräscht rum och sen är det så roligt att inreda det när det är färdigt! Måste beställa hem lite vad som helst och en tur till IKEA skulle inte vara så dumt ;) Det kommer nog att ta hela helgen så kan som inte planera nå annat förutom på kvällarna.. :P Men men.. that's life!

Idag har jag städat lite i rummet och slängt massa onödigt, skulle ta ner en gardinstång i hallen och som tack fick man en fet smäll på käften när den kom ner -.- Jaja.. tur fick jag ingen fläskläpp, har nog aldrig haft det heller, tror fan jag är typ ''immun'' mot det ;) haha anti-fläskläpp! :D Vissa får det ju as lätt men hur illa jag än har slagit mig så har jag aldrig fått det :P Hehe..

Joo sen ringde jag ett samtal idag och nu ska jag börja på eknomi inte samhälls. Känns otroligt skönt, för jag tror att ekonomi är mycket roligare och man har tydligen samma valmöjligheter till universitetet som man har när man går samhälls.. :P

Nu ska jag gå och kolla One Tree Hill eller den nyaste Pirates of the Caribbean- i främmande farvatten.. :P ska bli spännande! Eller justja ska göra hem en beställning till pappsen.. Undra vad han får? ;) Tror knappast jag kommer lyckas beställa hem rätt saker.. brukar som oftast gå åt helvette :P Wish me Luck! (kan som något behövas ;)






                                       Take care// Sussih <33





    


Av Susanna - 19 augusti 2011 23:18

Av Susanna - 19 augusti 2011 22:56

Då har man kommit hem från en ganska händelserik dag! Pappa hämtade nyss hem mig från min gumma Häni <3 Min bästa kompis!

Men iaf vi for till Happis då vid typ två tiden idag och jag hade så jävla ont i huvudet och var trött och allmänt grinig.. skulle ha sovit i bilen påväg dit men med all dunka dunka musik i bilen är det ju svårt att somna och det är ju som bra att vara efterklok.. Men iaf så strotsade jag omkring där själv på stadium och intersport för Markus och Martina var på djurmagasinet och jag pallade inte att vara där alltså. Så jag drog en runda själv och det var faktiskt riktigt skönt för man fick kolla på det man själv ville och man slapp vänta på någon osvosv.. :)

Justja glömde nämna att vi först gick genom hela IKEA fast ingen egentligen skulle köpa nått men Martina skulle visst ha nån slaskislask sak (fattade inte vad det var men aa) men sen när vi hade gått igenom hela och var vid laghret kom hon ¨på att saken kanske är vid köksgrejjerna men vi orkade inte gå tillbaka men med sig hade hon tre glödlampor och en diskborste! Alltid något ;)

Men efter ikanohuset drog vi till elgiganten och jag kollade på mobiltelefoner.. ska nämligen beställa hem en imorgon. Pappa är inte så förtjust i idén men jag vill verkligenm ha en ny och man får väl köpa vad man vill med sina egna pengar`? :) Tror det blir en HTC increible s/ Htc sensation. Vet inte om jag is köpa en 5.000:- mobil. Har funderat är jag snål eller vad? ;) Markus säger att jag är det men själv tycker jag att jag är mer ekonomisk och kanske smart för jag vet ju att jag snart kommer häva sönder mobiljäveln och då kommer jag att behöva köpa en ny igen! :P Men men har lovat mig själv att vara försiktig ;P Men iaf sen efter det kollade jagh på en Ipad och jag kan säga att jag blev kär <3 Mitt livs största kärlek ;) *irnoni* haha nämen :) vill apselut ha en sån men när vi börjar gymnasiet kommer vi visst på macbooks? Hoppas det iaf! :D kommer bli såå awesome! :) Har funderat på att köpa en ny data också men kom fram till att jag köper en ny efter gymnasiet om vi nu ändå får nya på gymnasiet.

 Sen har min far lovat mig FOTOTAPET! och jag är sååå Happy! :D Love you dad <33 Antingen beställer vi den via internet eller via en affär :P Spelar ingen större roll för mig bara jag får tapeten! Vi ska vara och kolla på de imorgon och sen ska jag börja måla mitt rum :P Wooohoo!


Nä nu ska jag kolla runt på tapeter och annat smått och gott! Ha en fortsatt bra kväll folkens! ;)





                                          Take care// Sussih <33


  

Av Susanna - 18 augusti 2011 16:27

Tjooh! :) Som ni kanske ser så har jag en ny header och ny bloggdesign.. Har ändrat och fixat lite på min blogg :P Blev inte helt nöjd, finns lite små fix ännu som måste ändras men va fan ingen/inget är ju perfekt! :) orkar inte lägga mer krut på designen, den får vara som den är :)


Jaa.. Nästa vecka på onsdag börjar ju skolan igen. Måste hinna njuta av sommarlovet till max och göra saker som jag inte orkar göra när jag har skola :P Som för det första måste jag få pappa att bestämma sig om han ska beställa en tapet åt mig eller om vi är och köper ihelg.. Vill sätta igång med renoveringen :P Skulle va skönt att få allt målat och klart till skolstarten, kommer dock vara en hektisk helg men vad gör det? :) Då har jag nått att göra iallafall! :) Sen skulle det behövas städas också och en ny säng behöver jag. Sen har jag kollat runt på fina vintrinskåp men kan som inte bestämma mig för vilken jag vill ha, men men :) Man får köpa in allt eftersom! ;) Annars kommer pappsen vara luspank :) Bäst för han att han pengar alltså ;)

En ny mobil behöver jag också men den lär jag få köpa med my own money :( Mindre bra.. Sen skulle jag behöva en ny kamera också.. Stana vad mycket saker jag precis märkte att jag behöver :O Det känns inte bra, inte bra alls :P

Ajja men nu tänkte jag baka kladdkaksmuffins, jaa om Markus är en sväng till affären m mig.. annars blir det ju lite svårt :S

Sen tänkte jag ta itu med rummet och call my dad!

Har mycket att göra så det är bäst att sätta igång!




                                        Take care// Sussih <33



    

Av Susanna - 11 augusti 2011 11:03

God morgon! :) Då var det torsdag och imorgon fredag.. får se vad man hittar på ;) Idag är det visst städdag här hemma så man kanske måste haka på? :P Funderade på att ta och packa upp alla kläder och lite små saker jag haft med till Luleå. Men det är inspirationen och motivationen som fattas och utan de kommer man inte långt :) Hade gärna velat stanna kvar i sängen imorse och sova hela dagen men det går ju inte för sig.. :P

Funderade på att börja fixa sig lite och sen tänkte jag dra ut en sväng :) Ikväll ska man försöka hinna med lite film tittande, var som ett tag sedan sist och jag måste få koppla av liite, höhö ;)

Så nu ska jag grabba tag i plattången och fixa håret, prövar nya frisyrer inför skolan och jag kan säga er att det går frammåt! :D Slänger nog in ett inlägg lite senare..





                                      Take care// Sussih <33


 

Ovido - Quiz & Flashcards