susannaslife

Alla inlägg under oktober 2010

Av Susanna - 13 oktober 2010 08:08

Hejsan allesammans!!! Shit det va liksom ett tag sedan man bloggade men jah har inte haft tid ;D Men nu kör vi på ett lite längre inlägg! :PP

Ihelg har jag haft skith kul. På lördag var jag på bröllop (Y)

Först var jag tvungen att stiga upp kl. 06.00 för att duscha, fixa håret och sminka mig. Sen kom pappa och hämtade mig kl. 09.00 och då for vi till Ötå hem till han :DD tp vid 10 så började vi färden mot Torneå och hem till mina kusiner och min gudfar :)) Men direkt när vi kom dit var jag och pappa tvugna att åka över till Haparanda och köpa ett par skor till min snygga outfit! :)) När vi kom tillbaka hem till mina kusiner och kl började närma sig 2 så klädde vi på oss.. Ooooh vad snygga kläder jag hade ;)) Svarta högklackade skinnskor, skinnimiterade leggings från gina, ett vitt linne och en midje kort kavaj :DD Aaa men ni förstår typ :PP Sen så fo vi först till kyrkan men det va skith trist att sitta där medan prellen jönsade på finska ;)) Men bruden hade jätte fin klänning och skith fint hår! Shit :)) Amen sen for brudpare på fotografering och vi for till själva fest platsen och de hade ordna det fint där :D När paret sedan anlände i deras vita limousine (stavning) så började vi med att äta, sen några timmar senare kom efterrätten och sen var det bröllopsvalsen. Efter den lyfte de bålen på bordet och folk började droppa av. Vi var där ända till kl. 1 på natten. De andra sjöng karaoke och sen var det typ ''aktiviteter'' för brudpare som att kasta buketten, frågespel osv. En riktigt händelserik helg.

På söndag morgon när man vaknade var man skith trött och orkade inte göra nå annat än att ligga i sängen och lata sig :)) Men det var så sköööönt! :))

Slänger in lite bilder sen när jag har tid!

 

 

 

                                   Take care// Sussih :-*

Av Susanna - 5 oktober 2010 12:18

 

Tjooh! :PP Då var det tisdag och vi hade för en stund sen kemi prov, hello IG! ;DD Det var inte så jätte svårt men om jag svarade rätt på frågorna är ju en annan femma.. Jag som trodde att vi hade provet på onsdag alltså imon det var IDAG så jag var tvungen att läsa som en galning igår kväll. Nåja det gick som det gick mer kan jag inte gör åt den saken ;))

Idag blir det väl att läsa boken vi måste läsa på svenskan och sedan vara ute och springa. Måste även hinna städa fåglarnasbur.. hojja -.-'

Mina jaktbyxor blev mode byxor ;DD Fick skit stort hål på de och måste nu kolla om jag hittar några nya på nätet..

 

 

 

                                      Take care// Sussih :-* <33

Av Susanna - 4 oktober 2010 14:01

Halloj! :)) Har inte hunnit skriva på hela helgen eller jag har inte heller kunnat för jag har varit i jaktstugan och jagat :PP Lite kortfattat om helgen.. På lördag släppte vi ut hunden i skogen men inte hitta den nå älg men hunden letade iaf för han sprang kors och tvärs och hit och dit :)) Det verkade finnas älg men vi började fundera på om han hade nå fel med luktsinnet men inte hade han det, när vi släppte han i söndags hittade han en ko och två kalvar efter ca en halv timme. Jag och pappa smög till ståndskallet och efter ett tag kom en till hund och skällde på älgarna, det var min farbrors tik. Älgarna stog i ett dike och det var ganska mycket kvistar så vi kunde inte göra annat än titta på. Pappa bestämde sig för att förslytta sig längre neråt och hunden fick älgarna upp ur diket och fram från buskarna och då kunde pappa avfyra skottet på en av kalvarna i halsen.

Kalven föll direkt, kon och den andra kalven sprang iväg med hunden efter sig men de var bara och vände efter ca 300m och kom tillbaka. Kon skulle säkert komma och hämta kalven men for igen när den kände lukten av oss. 

Senare sköt även min farbror en kalv som tyvärr irrade ensam i skogen utan mamma men inte springer den själv där nå mera :PP Jag slänger in lite bilder senare någon gång :PP

Nästa helg blir det säkert bröllop så då blir det ingen jakt för min del..

 

 

 

                                  Take care// Sussih :-* <33

Ovido - Quiz & Flashcards