susannaslife

Alla inlägg under mars 2011

Av Susanna - 29 mars 2011 18:48

Tjenatja! :) Tisdag idag dårå.. I morse var det verkligen kämpigt att stiga upp. Trodde aldrig att jag skulle palla skolan. Mådde verkligen skit och det kan man ju tacka förkylningen -.- Förbannat att jag skulle bli sjuk.

Nåå.. har nu en massa annat att se fram emot så förkylningen kan ju slänga sig i väggen :) På fredag är vi lediga från skolan, skönt som f*n!

På lördag blir det pimpeltävling i Ratasjärvi och på söndag blir det att åka m Hannah & CO och kolla på någon stuga och grilla, MYSIGT VÄRRE! :D

I kväll blir det mindre mysigt, plugg står på schemat. Har nämligen kemi prov imorgon -.- PALLA! hoho.. tungt!

Sen nästa vecka på tisdag har vi prov i SO: andra världskriget..

Jo förresten så har jag tagit skoterkortet :D I söndags. Så hela helgen har gått åt att springa på kurs :) Men det var det värt, kan jag säga :)

Nä nu blir det plugg! -.-'






                                          Take care// Sussih <33

Av Susanna - 24 mars 2011 09:38

God morgon :) Torsdag morgon, redan :) Herregud vad veckan har gått fort. Imorgon är det fredag och så ska vi till backen och åka slalom m klassen :P Nice! :) Det kommer att bli något minnesvärt :)

Har inte haft ork att uppdatera nå, har haft tankarna på andra håll den senaste tiden. De är hos en person som betyder oerhört mycket för mig och som jag bryr mig om.. Jag förösker ge alla mina krafter men det känns som om det inte räcker :/ Aja.. nu ska jag inte tänka på det, just nu iaf :)

Igår umgicks man som vanligt med muppen ;) Vi var på promenad med Arre och sen senare blev det film. Såklart så var man ju tvugen att kolla på insidan av ögonlocken ett tag och man missade ju hela jävla filmen ;) Hade bara ork att kolla på den lite i början :P Nåja, nya filmer nya tag :) Men det som jag var lite ledsen över var att det verkade vara en skit bra film :) Nååh.. man kan ju kolla om den sen om man vill :)


Idag blir det kanske att dra sig ut på en promenad och göra bort lite läxor, om jag orkar ;) Sen måste jag ju ännu dammsuga mitt rum och hänga upp tvätt och vika en massa tvätt :)

Joo förresten igår var jag och köpte en ny mascara :) Den verkade vara väldigt bra, testade den imorse :) Weeho! Men letade efter en vattenfast man tror ni man hittar när man ska ha en? NÄ!

Nu blir det att göra bort lite läxor, zorono! ;)




                                           Take care// Sussih <33



Låten ägnad till min kära som har det svårt:



Nothin's wrong
just as long as
you know that someday I will

Someday, somehow
gonna make it allright but not right now
I know you're wondering when
(You're the only one who knows that)
Someday, somehow
gonna make it allright but not right now
I know you're wondering when    

Av Susanna - 21 mars 2011 22:29

Tjaaah! :) Måndag idag, och man har varit hemma från skolan. Tacka kan man ju migränen :P Nåja, imorgon bär det av dit iaf :)

Hoff, har inte alls varit en bra dag idag.. Huvudet har varit ett helvette och illa har man mått :S som gräddet på moset fick jag höra mycket dåliga saker. Jag har varit ganska arg och upprörd idag pga av det. Det jag inte kan förstå är att hur kan inte en människa lära sig av misstagen han/hon gör? Nää.. här gör man samma misstag flera gånger om fast man vet hur det slutar. Jag vill hjälpa till, hjälpa människan upp på fötter igen men det värsta är att jag inget kan göra. Om inte han/hon vill ha hjälp, vad kan jag göra då? Fyfan vad jag har tänkt på det.. Man känner sig så maktlös och den här personen förtjänar så jävla mycket mer än vad han/hon har just nu. Bara han/hon skulle öppna ögonen och inte vara så jävla blåögd så skulle allt vara mycket bättre och lättare.

Förstånd går det inte att banka i det huvudet och huvudet som tillhör människan gör precis som det själv vill och lyssnar inte ett skit vad man försöker säga.

Det känns så jäkla hemskt att bara ge upp, att inte kämpa. Jag vill inte ge upp, jag vill kämpa för den människan för han/hon är värd det. Men vad ska jag göra? Det är som att tala med en vägg.. Han/hon vill inte att man ska hjälpa, lägga sig i och bry sig. Det enda man får höra är att allt kommer att ordna sig som det alltid gör och att man inte ska bry sig så mycket. Men om den personen värmer ditt hjärta och lyser upp de molniga dagarna, hur i helvette kan man då låta bli att inte bry sig? Det enda jag känner just nu är sorg, sorg och åter igen sorg. Han/hon har gett upp sitt liv, bara för ett jävla monster! GAAH blir så arg. Är man blind eller vad? Blundar för verkligheten...

Men nu måste jag hoppa in i duschen, skriver mer nån annan dag.. Är verkligen inte på nå vidare humör.




                                             Take care// Sussih <33

Av Susanna - 20 mars 2011 07:14

God morgon! :) Herregud, veckorna bara flyger förbi. Kan inte förstå vart de tar vägen :P


Igår var man på 40 års fest och träffade massa folk :) Riktigt trevligt faktiskt :P

Det blev mycket skratt och karaoke :) Me like.. Idag blir det att ta det lugnt och vila upp sig inför skolan imorgon -.- hoho.. :) nååh det är inte mycket tid kvar av nian så ska nu kämpa den sista tiden :) Lär ju ångra det annars sen.

Måste börja plugga till biologiprovet men det känns som om man inte har någon ork kvar att hitta. Men det är nog bara att ta sig i kragen ;) Får ju tänka på att det snart är påsklov och sen är det inte länge kvar tills sommarlovet börjar :) YEY! Men det blir inte så mycket sommarlov för den delen heller, sommarjobbet har man ju också -.- nååh då har man iaf inte tråkigt ;D inte för att man nu brukar ha det på sommaren men iaf :) Man ska aldrig säga aldrig :) Men hade nu sett fram emot att resa mycket i sommar men man får ta det som det kommer :) Nä nu blir det att mysa framför teven ;)




                                      Take care// Sussih <33

Av Susanna - 18 mars 2011 09:32

God morgon! :) Fredag morgon och man sitter som vanligt i skolan, tragiskt ;)

Idag blir det väl att umgås med den där Markus lite och bränna några skivor :P Så man kan dunka musik :)

Idag far Mikaela & CO hem.. :/ Hoff, tiden går alltför fort när man är i deras sällskap. Man får skratta HELA tiden :) Voivoi, har säkert förlängt mitt liv med flera år :) Kommer att sakna de, hoppas tiden får fort till nästa gång vi ses igen :P Alltid lika trevligt. Men jag har ju fortfarande något att se fram emot. Till påsken kommer Mariia & CO hit :) Trevligt värre.. :)

Sen for ju Karina hem igår och jag fick inte nån chans att säga hejdå.. tragiskt! :( Jag gillade henne faktiskt :) Riktigt skön chäjj :) Fick t.om agera frisör eller kan man säga hårstylist på henne :) Fin blev hon i håret, man kan knappast säga nå annat :P Så Karina om du läser detta så hoppas jag att du haft en bra tur hem och att vi någon gång i framtiden kanske träffas igen :)  


Lektionen kallar ;)





                                       Take care// Sussih <33





Av Susanna - 15 mars 2011 21:54

Tjaah! :) Då var det tisdag.. eller tisdagen är ju i stort sett avklarad :P Men trött är man... skolan tär verkligen på krafterna -.-' Sportlovet hade kunnat fortsätta ett tag till, enligt mig då. Men nu är det bara ca fem veckor kvar till påsklovet så det är väl bara att kämpa på ;)

Nationella i fysik imorgon och det lär ju gå åt helvette, nååh man får ta det som det kommer :P

Nä nu blir det att umgås och sen sängen.. :D





                                 

                                         Take care// Sussih <33

Av Susanna - 12 mars 2011 09:50

God morgon! :D Lördag idag då, och här spenderas de sista dagarna av lovet :P Nåja, snart är det ju påsklov igen ;P

Idag ska vi köra hem skotrarna från Finland. Få se hur det går :S ;) Det lär nog säkert gå bra, får vi hoppas :D Fint väder är det än så länge, så man får hoppas på det bästa.

Igår fick vi hem en gäst också, ändå från Norge. Mackes kompis Karina kom hit. :) Och imorgon kommer Mikaela & CO. :P Ska bli skit kul ;) Men nu måste jag förbereda mig inför skoterturen..





                                        Take care// Sussih <33

Av Susanna - 6 mars 2011 12:35

Hehej! :D Då var det söndag, vanligt vis brukar jag inte gilla sönddagar men de går ju för vissa har ju inte skola imorgon :)

I morse vaknade man redan vid sju tiden men först åtta steg jag upp. Macke skulle te stugan och köra skoter, hade gärna velat följa med men det skulle mycket folk dit så ides inte :P Det har blivit en städdag istället :P Tänkte föra ut sängkläderna på vädring, kan behövas.

Tidigare damm torkade jag så nu blir det att dammsuga och sedan skura -.-' puuh..

Ska även hjälpa merja med vårstädningen och sen blir det att vara ut en sväng och njuta av det underbara vädret, kanske det blir en promenad med hundarna? :) Vem vet, vem vet :)

Men nu måste jag fortsätta!




                                         Take care // Sussih <33

Ovido - Quiz & Flashcards